El Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de l’estratègia SmartCatalonia, i el Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, a través de la Secretaria de Transparència i Govern Obert han elaborat un nou cas d'ús amb l’objectiu d’analitzar la relació que existeix entre el nivell de la cobertura mòbil i l’ús de serveis de teleassistència.
Segons els resultats de l’informe, no existeix una correlació real entre els valors de cobertura i el volum de serveis de teleassistència en l’àmbit comarcal. Així doncs, els nivells de teleassistència varien en funció d’altres paràmetres, com el nivell de connectivitat o la densitat de població.
L’estudi ha tingut en compte les dades d’usuaris de 21 comarques catalanes que han estat atesos pels serveis socials i pel servei de teleassistència entre els anys 2018 i 2019. Per elaborar l’informe, s’ha comptat amb els següents conjunts de dades, disponibles en el portal de Dades Obertes: informació sobre el servei de teleassistència, dades de cobertura mòbil del servei 112, el nombre de persones ateses pels serveis socials bàsics i el cens de la població catalana per municipi, rand d’edat i sexe.
Consulta el cas d'ús aquí
Accés obert a totes les dades que es registren en el territori
Mitjançant el Portal de Dades Obertes de Catalunya, municipis, empreses i ciutadans poden consultar tota la informació que el Govern recull amb l’objectiu d’esdevenir una font d’informació de referència per al desenvolupament de serveis “smart”.
Dins la plataforma de Dades Obertes, l’etiqueta #SmartCatalonia conté 164 conjunts de dades d’informació territorial en àmbits tan diversos com la mobilitat, el medi ambient, l’energia o la salut, entre d’altres. Alhora, aquesta col·laboració també inclou un procediment de petició perquè les administracions locals que ho desitgin puguin obrir dades territorials que actualment recull la Generalitat de Catalunya. Ho podran demanar a través del correu electrònic smartcatalonia@gencat.cat.